Regionalny oddział w Katowicach

Regulamin funkcjonowania Klubu Seniora przy Regionalnym Oddziale PIBR w Katowicach

19 maja 2025 r.

Klub Seniora przy RO PIBR w Katowicach funkcjonuje w oparciu o regulamin uchwalony przez Radę RO PIBR w Katowicach w dniu 16 grudnia 2024 roku.

Regulamin funkcjonowania Klubu Seniora przy Regionalnym Oddziale PIBR w Katowicach

 

  1. Niniejszy regulamin określa organizację i zasady funkcjonowania Klubu Seniora (dalej zwany „Klub Seniora) przy Regionalnym Oddziale PIBR w Katowicach (dalej Oddział)
  2. Klub Seniora działa w oparciu o $ 26 pkt 6 ust. 3 c Statutu Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
  3. Członkiem Klubu Seniora ( dalej zwany „Seniorem”) może być biegły rewident wpisany do rejestru biegłych rewidentów lub na listę Biegłych Rewidentów Seniorów, który ukończył 60 lat i jest członkiem Oddziału.
  4. Celem Klubu Seniora są:
a) Aktywizacja społeczna oraz integracja biegłych rewidentów i biegłych rewidentów seniorów;
b) Zapewnienie wsparcia i stworzenie odpowiednich warunków dla aktywności i integracji Seniorów;
c) Organizacja wspólnego czasu wolnego Seniorów.
  1. W ramach działań Klubu Seniora przewiduje się:
a) Spotkania integracyjne Seniorów w siedzibie RO PIBR w Katowicach, połączone, zgodnie z ustaleniami z Seniorami, np. z prelekcjami zaproszonych osób (przedstawiciel policji, pisarz, poeta, zielarka, lekarz, dietetyk, przedstawiciel ZUS, banku itp.)
b) Wycieczki we współpracy z PTTK,
c) Imprezy terenowe np. grill,
d) Wyjścia do ciekawych miejsc – parki ogrody, zabytki;
e) Wyjścia do teatru, kina, muzeum, filharmonii i.t.p.
f) Ewentualną organizację klubu brydżowego lub szachowego i.t.p.
g) Inne imprezy terenowe i kulturalne, w uzgodnieniu z Seniorami.
  1. Nadzór nad Klubem Seniora sprawuje Prezes Regionalnej Rady PIBR w Katowicach.
  2. Prezes Rady Oddziału może wyznaczyć Opiekuna Klubu Seniora spośród członków Rady Oddziału lub członków Klubu Seniora.
  3. Do organizacji wydarzeń Prezes Rady Oddziału lub Opiekun Klubu Seniora może wyznaczyć niektórych członków Klubu Seniora.
  4. Członkowie Klubu Seniora mogą wybrać kilkuosobową Radę Klubu ( maksymalnie 5-cio osobową). Rada koordynuje działania Klubu.
  5. W ramach Klubu można tworzyć na Whattsappie grupy, których administratorem będzie przedstawiciel Rady Regionalnej PIBR w Katowicach.
  6. Koszty funkcjonowania Klubu Seniora są częściowo finansowane przez Oddział w ramach corocznego budżetu ustalonego w rocznym planie finansowym Oddziału.
  7. Częściowa odpłatność Seniorów za imprezy organizowane przez Klub Seniora będzie każdorazowo ustalana na spotkaniach integracyjnych przed każdą imprezą.
  8. O udziale w imprezie (lub rezygnacji) każdorazowo uczestnik Senior będzie zawiadamiał poprzez smsa na grupie Whattsapp lub mailem na adres katowice@pibr.org
  9. Dopuszcza się udział osób towarzyszących, nie będących członkami Klubu Seniora za pełną odpłatnością (bez dofinansowania RO PIBR).
  10. Każdemu Seniorowi ( i ewentualnie osobie towarzyszącej w imprezie) wydaje się Klauzulę informacyjną RODO dla członka KLUBU SENIORA przy RO PIBR Oddział w Katowicach.
  11. Senior ma prawo:
a) Do czynnego udziału w spotkaniach integracyjnych, imprezach i wydarzeniach organizowanych przez Klub Seniora w ustalonych terminach;
b) Korzystania z ekspresu do kawy i czajnika do gotowania wody na herbatę w pomieszczeniach Oddziału;
c) Otrzymywania informacji na temat wydarzeń organizowanych przez Klub Seniora poprzez smsy na grupie Whattsapp i ogłoszenia na stronie internetowej Oddziału - katowice.pibr.org.pl

17. Senior ma prawo do aktywnego uczestnictwa w organizowanych formach aktywności oraz otrzymywania informacji dotyczących działalności Klubu Seniora.
  1. Senior ma obowiązek:
a) Poszanowania praw innych członków Klubu Seniora do godności, wolności i intymności;
b) Dbania o mienie Oddziału;
c) Dbania o estetykę i czystość pomieszczeń, w których odbywają się wydarzenia Klubu Seniora;
d) Zachowania kultury osobistej;
e) Przestrzegania przepisów bhp, ppoż i sanitarnych;
f) Stosowania się do wskazówek osób odpowiedzialnych za organizację wydarzenia;
g) Ponoszenia odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Seniora umyślnie;
h) Zgłaszania zaobserwowanych w trakcie udziału w wydarzeniach wypadków, awarii i uszkodzeń.
  1. Zabrania się:
a) udziału w wydarzeniach po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających.
b) palenia tytoniu w miejscach niedozwolonych;
c) wprowadzania na teren Klubu Seniora osób nieupoważnionych oraz zwierząt.
  1. Regulamin zatwierdza Rada Oddziału w formie Uchwały.
  2. Każdy Senior zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i jego przestrzegania, co potwierdza stosownym podpisem na załączonej do regulaminu liście z datą podpisu.
  3. W sprawach nieujętych w Regulaminie decyzję podejmuje Prezes Rady Oddziału.
  4. Wszelkie zmiany regulaminu wymagają formy pisemnej.
Logo PIBR Przejdź do strony PIBR